21. 2. 2017

Radka Třeštíková - Bábovky

Název knihy: Bábovky
Autor: Radka Třeštíková
NakladatelstvíMotto
Počet stran: 328 
Recenze
Knihu Bábovky jsem dlouho přehlížela a to zcela záměrně. Ke knihám, které jsou označovány za bestsellery mám obecně nedůvěru a jsem k nim předem skeptická. Nemám ráda davy a davové šílenství po čemkoliv. Nicméně i u mě zvítězila zvědavost a knihu jsem si chtěla přečíst, abych konečně zjistila, co je na ní tak božího, že se prodává jako denní chléb a dokonce je nejprodávanější knihou roku 2016 myslím, že v knihkupectví Neoluxor?Takže ano, přiznávám, i já jsem ovce a jdu s davem. Prostě zvědavá ženská.
Knihu jsem si půjčila od kamarádky. Může mě tedy těšit aspoň to, že jsem za ni nevyplázla cenu ke třem stovkám. Určitě musím pochválit nápad, že je kniha tvořena z povídek-příběhů několika žen, které spolu nemají zdánlivě nic společného, nicméně jejich osudy se v určitém okamžiku života protnout. Tohle se mi moc líbilo, ale tím to asi končí. Jednotlivé příběhy mě nebavily. Osudy byly strašně předvídatelné a prostě jak to v knihách pro ženy (byť sama se cítím být ženou) bývá, stále se řešily ty samé problémy...nevěra, sex, děti,...  mě to prostě nebaví. Až snad na dva příběhy jsem se nudila. Knihu jsem dočetla jen kvůli svému čistému svědomí, abych až o ní budu psát, opravdu mohla říct, že jsem ji četla a že podle mě nestojí za nic. Ale znám spoustu lidí, kterým se líbila. Dokonce moje sestra řekla: "pokud se tobě knížka nelíbila, tak bude určitě dobrá a mně se líbit bude" :-). Takže i tohle může pro vás být měřítko. Oceňuji, že se v každém příběhu objevuje nějaká ta bábovka, když už se tak kniha jmenuje...ale zase mě dost nudilo, že většinou to byl odkaz na buchtu, kterou si krájíme v neděli ke snídani...uvítala bych trošku větší fantazii ze strany autorky...

Já osobně bych knížku nedoporučila ani jako oddechové čtení na dovolenou, protože já se zkrátka na dovolené nudit a otravovat nechci. A na závěr, mně teda mnohem víc než bábovky, chutnají makronky :-)


E.❀



Hodnocení:

4 komentáře:

  1. Naprosto se s Tvým názorem ztotožňuji a těší mě, že nejsem jediná, komu se kniha nelíbila. Já se bohužel nechala strhnout davem a knihu si koupila, když už nic jiného, obálka se povedla :) Taky mně hodně vadily stále dokola omílaná témata nevěry, dětí a rozvodů. Naopak nadšená jsem byla z myšlenky bábovek jako různého symbolu, jiného symbolu pro každou postavu. Jaká škoda, že to autorka nedotáhla do konce... btw taky mám radši makronky! :D

    OdpovědětVymazat
  2. Nevím, nemůžu soudit, protože jsem knihu ještě nečetla a teď se mi do ní ani moc nechce :D. Měla jsem ji v plánu na léto a čtení jsem tak nějak stále odsouvám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Me kniha opravdu nenadchla🙁 Ale zkuste ji, kazdy muzeme mit jine chute 😉

      Vymazat
  3. Líbí se mi, že narovinu napíšeš svůj vlastní názor a žádné milé okecávání kolem. :) S Bábovkami s Tebou souhlasím, není to takový trhák, za jaký byly vydávány, i když se mi kniha líbila trošku víc než Tobě, tak znovu po ní určitě nesáhnu. :)
    Zdraví Anita

    OdpovědětVymazat

Budu ráda za všechny vaše slušné komentáře.