23. 4. 2017

Motivační knihy?

Už dlouho jsem chtěla napsat článek o knihách, které mě nějakým způsobem ovlivnily, ale nejednalo se o beletrii. Takže vařím kafe, sedám k pc a jdu na to.




Co doporučuji




1) Steve Jobs - Zrození vizionáře
Brent Schlender, Rick Tetzeli

Vždycky jsem si myslela, že Apple je jen předražená značka pro bandu pitomců, kteří jsou ochotni ty peníze za ty telefony, tablety a kdoví co ještě dát...a ejhle, už k nim patřím nějaký ten pátek taky :-). Ale ať už jste fanda Applu nebo jeho odpůrce, Steve Jobs byl zkrátka vizionář, který viděl věci jinak. Kniha nejen o jeho pracovním životě byla pro mě hrozně inspirativní. Kolik toho Jobs stihl a kolik ještě stihnout mohl. Jak byl hnán svými představami a myšlenkami dopředu nebo naopak, jak často zůstával nepochopen. Kniha nelíčí Jobse jen v dobrém světle, byl to taky pedant, puntičkář, perfekcionalista, pro kterého práce byla vším a moc nechápal, pokud to má někdo jinak. Já zkrátka ráda čtu o úspěšných lidech, vždy mě to nakopne taky dělat něco smysluplného, proto mám životopis Steve Jobs - Zrození vizionáře, zařazen mezi motivační knihy.




2) Konec prokrastinace
Petr Ludwig

Knihu jsem dostala od Petra ještě v době, kdy nikdo netušil, jaký boom to bude. Ze srandy jsem si ji nechala podepsat a ejhle, třeba to někdy ještě zpeněžím :-). 
Kniha se mi moc líbí svým designem. Ilustrace si autor prováděl sám a pro ty, co potřebují vizuálno k tomu, aby si věci zapamatovali, jsou obrázky bezvadná věc. Já osobně zase takový problém s odkládáním věcí nemá. Ano, na vysoké jsem taky během zkouškového měla shlédnuty všechny série Sexu ve městě nebo Přátel, ale to byl relax mezi učením. Aspoň tak jsem to vždycky brala. Knížka se mi líbila, i když pro mě nic nového nepřinesla. Jedná se o stručné shrnutí toho, co většinou všichni víme, ale nedodržujeme. Po přečtení jsem si říkala, vždyť je to vše tak jasné. I přesto knihu doporučuji, protože až jejím přečtením, jsem si všechno to, co už dávno vím, utřídila, seřadila a smysluplně začala praktikovat. Myslím si, že taková kniha nemá na českém trhu konkurenta. Je stručná a jasná (nesnáším dlouhé okecávání bez pointy a autor je na tom nejspíš podobně), líbí se mi obrázky (ty většinou v motivačních knihách nejsou a ty pak na mě působí jako učebnice). Líbí se mi barevně i obsahově. Jediné, co bych vytkla je její formát, resp. velikost. Je tak atypická, že se mi nevejde do knihovny, buď někde přečuhuje nebo padá.


3) Továrna na sny
Aneta Badžgoňová


Pohádkové čtení o smyslu života. Byť je autorka poměrně mladá (myslím, že má 22 let) už hodně zažila a ví, co od života chce. Se svým přítelem chtějí cestovat, poznávat a šťastně žít a jako jednim z mála se jim to daří. Nějakou dobu žili v Londýně, v Thajsku a nyní na Bali a své zážitky z cestování, zkušenosti a postřehy promítá do knihy. Oni si žijí svůj sen a záleží na každém z nás, jestli se mu to taky podaří. Začátky nejsou nikdy lehké... Na autorce se mi líbí její elán, chuť do života a to, že věří na víly a mořské panny :-). Kniha má co nabídnout a nepůsobí infantilně. S knihou jsem se přenesla do říše pohádek. Zamyslela jsem se nad tím, co je pro mě důležité a jak je fajn se radovat z maličkostí. Pak máme všechny dny veselé a šťastné, i když zrovna venku prší a nás bolí hlava. Kniha je doplněna autorčinými ilustracemi lesních i mořských víl a kytiček, které si můžete vymalovat a tak trochu si knihu udělat podle svého. Oddechové motivační čtení. Balzám na duši pro romantičky a snílky.



4) Den, kdy jsem se naučil žít
Laurent Gounelle

Pozitivní a inspirativní čtení, někdy je potřeba se zastavit, zamyslet se a zapřemýšlet, jak chceme žít. Uvědomit si, že žijeme tady a teď a na reparát nebude čas. Knihu jsem měla půjčenou a nevlastním ji, ale uvažuji, že si ji koupím, protože časem člověk zapomíná, přesvědčení se vytrácí a je dobré si zase uvědomit, kdo jsme a co od života chceme. Líbilo se mi, že ač kniha nutí člověka se zamyslet, je zároveň vtipná a nenudí. Příběh, který vás chytne, pobaví a třeba donutí dělat věci jinak a lépe.



Co si plánuji přečíst

5) Úterky s Morriem aneb Poslední lekce mého učitele
Mitch Albom

Oficiální anotace:
Americký spisovatel Mitch Albom vypráví příběh, který skutečně prožil a který zásadně proměnil jeho životní postoje a pohled na smysl lidské existence tváří v tvář konečnosti lidského bytí. Osud nám často posílá do cesty neočekávaná setkání, která poznamenají celý náš život. To se stalo i autorovi knihy, když se po dvaceti letech znovu setkal se svým bývalým profesorem Morriem Schwartzem, moudrým, trpělivým a vnímavým mužem, který mu kdysi ukázal cestu, kterou se může vydat, a pomohl mu začít vnímat svět z jiného úhlu, než byl zvyk­lý. Jak už to v životě chodí, po studiích ztratil žák se svým učitelem kontakt. Po mnoha letech se Mitch dozví, že jeho někdejší profesor vážně onemocněl, a rozhodne se, že jej navštíví a obnoví jejich vzájemný vztah. Profesor trpí amytrofickou laterální sklerózou, která postihuje nervovou soustavu, vede k postupnému ochabování svalstva a nakonec ke smrti. (Touto nevyléčitelnou chorobou, známou též jako Lou Gehrigova nemoc, trpí například slav­ný fyzik Stephen Hawking, který na ni ovšem usilovně odmítá zemřít.) Přes svůj zhoršující se zdravotní stav profesor svému bývalému žáku nabídne, aby se začali pravidelně scházet, a jejich úterní setkávání, které se stane tradicí, se přemění na poslední „semestr o životě a smrti. Morrie klade své­mu studentovi otázky, které si léta nepoložil, a postupně mu nenásilně předává svou hlubokou životní filozofii, která je přes nevyhnutelnost profesorovy smrti skutečnou osla­vou života. „Jakmile se naučíte, jak umírat, naučíte se, jak žít".


6) Muž, který chtěl být šťastný
Laurent Gounelle
Kniha od stejného autora, od kterého jsem už četla knihu Den, kdy jsem se naučil žít, viz výše.
Oficiální anotace:
Jen si představte Jste na výletě na ostrově Bali a pár dní před odjezdem navštívíte jednoho starého léčitele. Ne že byste k tomu měli nějaký zvláštní důvod, nejste nemocní, jen se doslechnete o jeho velkém věhlasu a napadne vás, že byste se s ním mohli setkat. Starý léčitel vás prohlédne. Jeho diagnóza zní jasně. Těšíte se dobrému zdraví, avšak váš život není šťastný. Ten moudrý stařec jako by vás znal lépe než vy sami. Neobvyklým náhledem na váš dosavadní život vás vtáhne do vůbec nejpoutavějšího dobrodružství, jaké si člověk může představit dobrodružství objevování sebe sama. Zážitky, které vám zprostředkuje, radikálně změní váš život a stanou se klíčem k životu, o kterém jste vždy snili. Muž, který chtěl být šťastný je poutavý příběh, který čtenáři otevírá celý svět nových možností. Tato knížka, která vyšla letos v únoru ve Francii a od té doby se zařadila mezi nejvyhledávanější knihy s duchovní a psychologickou tematikou, nám ukazuje, jak se osvobodit od věcí, které nám brání v tom, abychom byli skutečně šťastní.

Co mě moc nenadchlo


7) Opřete se do toho, ženy, práce a vůle uspět
Sheryl Sandbergová

Kniha mě zaujala obálkou i názvem. Napsala ji vrcholová manažerka Facebooku, žena úspěšná, která v pracovním životě ledacos dokázala...ale mě kniha nebavila. Autorka popisuje, jak to mají ženy v chlapském světě těžké, jak k práci musejí ještě vychovávat děti a starat se o rodinu a i když mě kniha z počátku bavila, postupně se nadšení vytrácelo a nakonec jsem ji nedočetla. Nějak jsem si v knize nenašla nic, co bych si z ní mohla od nést. Co bych si řekla: "hmm to je dobrý, to si zapamatuj!". Možná se ke knize ještě někdy vrátím, na databázi knih není úplně špatně hodnocena (80 %), ale první nadšení vystřídala nuda a musela jsem se ke čtení přemáhat, až jsem to zabalila úplně. Každý jsme jiný a třeba někomu kniha sedne. Kniha je určena asi spíš ženám, myslím, že muže by to už nebavilo vůbec.


E.❀


Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za všechny vaše slušné komentáře.