8. 2. 2017

David Levithan - Dash & Lily Kniha přání

Název knihy: Dash & Lily Kniha přání

AutorDavid Levithan - snad v každé knize, kterou napíše, je zmínka o gayích, zde samozřejmě taky. Bratr hlavní hrdinky Lily je gay a jeho trable s přítelem jsou v knize, byť stručně, ale přeci, popsány.

Rachel Cohnová - americká autorka knížek pro mladé


Typ knihy: e-kniha
Koupeno na: ereading.cz
Nakladatelství: Cooboo
Počet stran: 276
Rok vydání: 2016

Hlavní postavy: šestnáctiletá Lily a Dash

Nechala jsem ti tu pár nápověd a vodítek.

Jestli chceš, otoč stranu.

Jestli ne, vrať knihu prosím zpátky do poličky.“

Takhle začíná nová knížka od bestsellerového autora Davida Levithana a Rachel Cohnové. Lily zanechala chvíli před Vánoci červený zápisník plný výzev na poličce svého oblíbeného knihkupectví a čeká, až někdo přijme nabídku ke hře. Ale je Dash ten pravý? Nebo je jejich osudem vzájemně sdílet svoje sny a touhy jen na stránkách deníku, který na střídačku schovávají po celém vánočním New Yorku? Můžou se ve skutečnosti setkat, bude to fungovat? Bude červený zápisník jejich knihou přání? Nebo se k sobě vlastně ani trošku nehodí?



Recenze:

Knihu jsem si koupila v elektronické podobě na ereading.cz a z kvality jsem byla dost zklamaná. Co mě hodně iritovalo byly chybějící písmenka ve slovech. Nevím, kdo za tady tyto chyby může, ale dost mě to při čtení obtěžovalo. Nejednalo se o jedno dvě slova, ale ke konci knihy mi přišlo, že je slov s chybějícími písmenky stále více :-( a domnívám se, že můj Kindle za tyto nedostatky nemůže.

K samotnému ději knihy. Po přečtení oficiální recenze na stránkách nakladatelství jsem byla z knihy nadšena. Velice mě zaujal nápad s červeným notýskem, přes který si hlavní hrdinové knihy dopisovali až došlo k jejich setkání. Nicméně, ikdyž tento nápad oceňuji, samotný děj mě už tolik nechytl. Kniha je nejspíš pro jinou věkovou kategorii a mě už problémy a první láska 16-tiletých dospívajících nebavily. Jak vše dopadne a že se hlavní hrdinové nakonec osobně setkají a ještě se do sebe zamilují bylo jasné od samého začátku. V této části kniha nepřekvapila. Nebavil mě slovník těchto teenagerů, problémy, které řešili a nepřišlo mi v knize ani nic vtipného, byť hlavní hrdinka Lily prožívá jednu příhodu k popukání za druhou (jediné co mě bavilo byla představa obřího knihkupectví Strand a ta spousta knih v něm 😍). Knihu jsem sice dočetla, ale větší dojem ve mě nezanechala. Nedoporučila bych ji ani jako oddechové čtení na dovolenou. Opravdu si myslím, že jsem s knihou šáhla vedle, protože je určena pro nižší věkovou kategorii, což jsem však nikde nevyčetla a recenze čtenářů byly poměrně pozitivní. Na databázi knih má kniha 78 %...já bych dala tak 50 %. 

Technické nedostatky elektronické podoby knihy a chabý děj si vysloužily i moje průměrné hodnocení. Měl někdo z knihy podobné pocity? A setkali jste se někdy s mizernou kvalitou elektronické verze knihy?

Hodnocení:





1 komentář:

  1. Knihu mám rozečtenou a právě přemýšlím, jestli pokračovat nebo to nechat být. Taky mě překvapilo tolik kladných recenzí na databázi knih. Jelikož se právě nudím v práci, tak tomu ještě šanci dám.

    OdpovědětVymazat

Budu ráda za všechny vaše slušné komentáře.