29. 8. 2017

Eric Rickstad - Tiché dívky

Název Knihy: Tiché dívky
Originální název: The Silent Girls
AutorEric Rickstad
PřekladatelVratislav Kadlec
NakladatelstvíHost
Datum vydání: 2016
Počet stran: 392
Typ knihy: pevná vazba
Hlavní postava: Frank Rath, bývalý detektiv, nyní soukromý vyšetřovatel
Recenze:

Nalákala mě oficiální anotace, která zní: "Provokativní, ambiciózní a nezapomenutelný příběh si zamilují čtenáři Iana Rankina, Joa Nesbøho a Grega Ilese.

Když Frank Rath odevzdal odznak detektiva, myslel si, že už se vraždami nebude muset zabývat. Stal se soukromým vyšetřovatelem a v zapadlém městečku v severním Vermontu sám vychovává dceru. Jednoho dne je však u silnice nalezeno opuštěné auto a zdá se, že jeho majitelka, krásná mladá dívka, zmizela beze stopy. Během vyšetřování Rath odhaluje nejtemnější stránky lidské duše. Mladé ženy se záhadně ztrácejí jedna za druhou a policie se snaží přijít na to, co dívky spojuje. Ratha trápí vlastní násilná a bolestná minulost a znovu zjišťuje, že zlo číhá všude, i v malých, zdánlivě idylických městečkách — a nikdo není v bezpečí."




Knihu jsem si přála na Vánoce a byla jsem moc šťastná, že jsem ji dostala. Další krimi, to je něco pro mě a nikoliv z prostředí Skandinávie, ale z krajiny plné lesů a opuštěných míst ve Vermontu, ještě lepší. Na knihu jsem se moc těšila, ale mé očekávání bylo asi příliš velké. Ve srovnání s detektivkami Sharon J. Bolton (recenze např. zde nebo zde) je to slabší odvar. 

Policie požádá Franka o pomoc po té, co se ztratí dívka jménem Mandy Wilksová, které je sice 16 let, ale byla soudem zplnoletněna, a proto policie nesmí s jejím hledáním začít dříve než za 72 hodin. 
Po právní stránce je Mandy dospělá, ale ve skutečnosti je to ještě dítě, proto policie požádá Franka, aby začal vyšetřovat alespoň neoficiálně a neztrácel se čas. Franka se případu ujme a postupně se noří do vyšetřování, které se začne prolínat i s jeho soukromím. Sám má 16 letou dceru Rachel, kterou adoptoval po té, co je jeho sestra, Rachelina matka, byla brutálně zavražděna. Samotný děj mi přišel trošku nudnější, než jsem u podobných knih zvyklá. Člověk pořád čeká, až se něco stane a ono se pořád nic neděje. Až je toho čekání příliš. Ale co mě nadchlo byl závěr! Jak vygradovala zápletka! Tohle jsem teda opravdu nečekala a klobouk dolů před autorem, opravdu krásná pointa, která čtenáře nabudí do dalších dílů. A i když knihu nezařadím mezi ty nejlepší, určitě se budu chtít dovědět, jak se příběh bude dál odvíjet. 

Hodnocení




Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za všechny vaše slušné komentáře.