1. 6. 2018

Jak máte seřazené knihy?


Už dlouho jsem si pohrávala s myšlenkou, že bych si měla přeorganizovat knihovnu. No a právě k tomu došlo. Knihy jsem měla v poličkách zastrčené hala bala. Většinou podle toho, jak postupně přibývaly. Většina z nás má asi knihy seřazené dle autorů, nebo dle žánrů, já se rozhodla knihy seřadit podle nakladatelství. Uvidím, jak dlouho mi tohle třídění vydrží. Rozhodla jsem se tak z důvodu, že některá nakladatelství jsou pro mě zkrátka sázka na jistotu a když někdo přijde, že chce půjčit nějakou dobrou knihu, která ho bude bavit, tak většinu sáhnu po knize z nakladatelství Host Brno. Je to mainstream, který lidi baví a baví i mě. Tohle nakladatelství je moje nejoblíbenější a snad se mi nestalo, že by se mi kniha z tohoto nakladatelství nelíbila. Ano, jsou knihy, které se mi líbí více a které méně, ale dočetla jsem je všechny. A navíc, Host vydává moje oblíbené české autorky Kateřinu Tučkovou a Alenu Mornštajnovou. Když někdo bude chtít detektivku, nebo thriller, vím, že se mohu spolehnout na nakladatelství Domino. Pro ty, co nechtějí vyloženě číst beletrii, ale zajímá je i něco víc, je skvělé nakladatelství Paseka. sama od Paseky moc knih nemám, tohle budu muset napravit, protože tohle nakladatelství mi začíná přirůstat k srdci čím dál víc. Zajímavé populárně naučné knihy zase vydává nakladatelství CPress, které spadá pod Albatros media. Pro historické romány bych zase doporučila něco z nakladatelství MOBA,  a tak bych mohla pokračovat do nekonečna.  







Knihy, které vlastním od nakladatelství Host Brno. 
Je jich nejvíc a stejně mi přijde, že je jich málo :-). Na to, jak Host zbožňuji, jsem jich čekala víc. Na druhou stranu nakladatelství a skvělých knih je tolik, že nejde stíhat číst všechno. Docela si zahrávám s myšlenkou, že bych se začala soustředit právě jen na knihy z nakladatelství Host...ale nebude to stereotypní? Nebudou mi utíkat zajímavé tituly  z jiných nakladatelství? No uvidíme...



Od nakladatelství Domino mám pevnou knihu jen jednu. Většinu knih z tohoto nakladatelství mám ve čtečce. Hlavně Sharon J. Bolton píše skvělé napínavé thrillery. Recenzi na její knihu Už mě vidíš? můžete najít u mě na blogu přímo zde. Nebo další díl ze série kniha s názvem Tak to je, tak to bude, jejíž recenzi najdete zde. Takže, kdo se chce opravdu bát a užít si napětí, doporučuji nakladatelství Domino 😉.



Poslední dobou hodně koukám po knihách z nakladatelství Paseka. Bohužel, většinou zůstává jen u toho koukání. Knihy z tohoto nakladatelství vlastním jen 2, ale obě byly úžasné. Nejednalo se o beletrii, ale číst tyto knihy byl opravdu silný zážitek. Dobrodružství Tomáše Šebka mi bralo dech a rozhovor s Helenou Třeštíkovou byl plný zajímavých věcí, které jsem o autorce Manželských etud doposud nevěděla. 


O všech knihách si můžete přečíst anotace na webu cbdb.cz československé bibliografické databáze, kde k některým najdete také recenze. Například na toho Šebka je recenze zde a na knihu s Helenou Třeštíkovou zde.

A jak máte doma roztříděné knihy vy? Co vám nejvíce vyhovuje :-)?


E. ❀













Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za všechny vaše slušné komentáře.