14. 11. 2018

Knižní tipy na Vánoce 2018 pro dospělé

Rok se s rokem sešel a přiblížily se nám Vánoce. Mám pro vás pár tipů na knihy, které určitě pod stromečkem potěší. Jedná se o knížky, které jsem letos přečetla, takže jsou "vyzkoušené" a nebudu doporučovat nic, co neznám. Nicméně se bude jednat o mé subjektivní hodnocení, takže znáte to, ne všem se líbí to stejné, ale kdo už moje čtenářské preference a názory trochu znát. Tomu by tento článek mohl pomoci.

Tak co doporučuji?




1) Z beletrie určitě dvojku od Markéty Lukáškové Losos v kaluži a Panda v nesnázích. Současná česká próza od mladé nadějné autorky, která zaujme mladší generaci čtenářů (20+), ale bude se líbit i těm zkušenějším (50+). Jedná se o pohodové čtení, které vás nebude nudit. Naopak Losos mi přišel jako dost vtipná knížka. Obě knihy zpracovávají zajímavá témata. V Lososovi se mi líbil svým způsobem pozitivní náhled na smrt a umírání. Panda  je tématicky trošku náročnější, protože se vrací do komunistické minulosti, ale způsob, jakým autorka dokázala spojit minulost a současnost je skvělý. Donutí vás zamyslet se nad dobou, ve které právě žijeme a uvědomíme si, že se vlastně nemáme vůbec tak špatně. Markéta píše velice svižně. Líbí se mi její krátké věty bez zbytečných odboček od tématu. Obě knihy vydalo Motto a koupíte je kolem 240 ,- Kč.


2) Na Vánoce jsou dobrým dárkem i kuchařky, nebo knihy o zdravé stravě. Mě letos nejvíce zaujaly asi 3 a to Máma v kuchyni, podle které vaříme opravdu často. Pak Bioabecedář Hanky Zemanové, kdy tuto knihu považuji za "Bibli" ohledně zdravé stravy a pak taky Velmi osobní kniha o zdraví od Margit Slimákové. V rámci úspory místa jsem se rozhodla poslední zmiňovanou někomu věnovat k Vánocům, protože byť je to knížka skvělá, Bioabecedář mi přijde o trošku lepší a doma jsem slíbila, že nebudu knihy syslit, ale že si nechám jen ty, u kterých jsem si jistá, že je znovu otevřu. No a proto chci tuto knihu poslat dál. Tak sledujte můj instagram, kde se dozvíte víc.

Bioabecedář od Hanky Zemanové je pěkná bichle a poměrně i dražší kniha. Pokud si nejste jistí koupí, můžete se podívat na moji recenzio na webu cbd.cz, odkaz přímo zde.



A teď k jednotlivým knihám. Máma v kuchyni obsahuje recepty, které mohou jíst už děti od 1 roku a někdy i mladší (pokud např. vynecháte některé ingredience jako sůl nebo cukr). Výhodou receptů je, že to nejsou nějaký dětský žbryndy, ze kterých se dospělému navaluje jen je vidí, ale jsou to normální dobře vypadající i chutnající jídla, která může jíst celá rodina. Knihu seženete v různých internetových knihkupectvích, nebo si ji můžete objednat přímo z blogu Mámy v kuchyni. Cena se taky různí od 250 do 350 Kč.



3) Pro táty a nečtenáře bych doporučila komiksové zpracování knihy TGM o našem prvním prezidentovi. Kniha je zajímavá svým obsahem a forma, jak je udělaná nenudí a je vhodná i pro nečtenáře. Skvělý nápad jak přiblížit historii i těm, které dějepis ve škole nikdy moc nebavil.

4) Pro zkušenější čtenáře a hlavně pro fandy Odeonek bych doporučila knížku Baby Jane. Příběh z prostředí Finska o dvou lesbičkách. Není to žádná romantická kniha. Jazyk i prostředí je drsné, ale pokud chcete zkusit něco nového, netypického, bude se vám kniha líbit. 

5) A nakonec kniha pro všechny. Myslím si, že knížka o životě válečné fotoreportérky Lynsey Addariové To je to, co dělám, se bude líbit všem. Nečtenáři ocení válečné fotografie, kterých je v knize poměrně hodně a čtenáři zase zajímavý příběh. Kniha je napsaná jak poutavá detektivka. Hltáte každé slovo a jste zvědaví jak to dopadne. Knihu koupíte u Albatros media kolem 320 ,- Kč. Více se o knize dozvíte v recenzi na webu čbdb. Podívat se můžete přímo přes tento odkaz.









Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za všechny vaše slušné komentáře.