4. 5. 2017

Novinky v mojí knihovně - duben 2017

Duben utekl jak voda. Pracující určitě ocenili dva dny volna na víc a tím pádem více času na čtení. My na mateřské máme volno pořád, jen času na čtení málo. Nicméně i duben byl opět hojným měsícem na nové knihy. Nutno dodat, že některé knihy jsou u mě jen na krátko, protože je mám půjčené od kamarádky.

Nakladatelství Albatros Media mělo akci sleva 25 %, kterou jsem samozřejmě využila. A abych neměla černé svědomí, že objednávám jen knihy pro sebe a zbytek rodiny je na suchu, šalamounsky jsem jednou knihou obdarovala přítele i dítě. Hádejte, jaká kniha to z níže uvedených asi byla :-)?






1) Allen Eskens - Pohřbený život

Tuto knihu jsem si chtěla pořídit už dlouho, ještě než se začala objevovat na všech možných webech jako novinka a všichni ji začali recenzovat. Padla mi do oka obálka i anotace. Knihu si ale nejspíš přečtu, až mediální humbuk opadne.

2) Helena Vrábková - Živote, díky aneb každý máme svého anděla

Po všech těch mordech a detektivách, které poslední dobou čtu a které mám mimochodem moc ráda, už ale potřebuji trochu oddych. To poznám vždycky tak, že začnu mít problémy s usínáním. Ke koupi knihy mě nalákalo docela dobré hodnocení na databázi knih (83 %) a věta z anotace: "Psala jsem a hodně jsem se taky smála. A za to všechno, za slzy, smích, radost i bolest, za to ti, živote můj, díky." Od knih očekávám lehký humor a oddech.

3) Isabelle Caro - Holčička, která nechtěla vyrůst

Zajímají mě životopisy i literatura faktu. Kniha bude náročná, ale to bohužel některá témata jsou. Její fotky obletěly celý svět, aby pomohly v boji s mentální anorexií. Isabelle Caro - modelka trpící touto nemocí pózovala na šokujících fotografiích Oliviera Toscaniho. Rozhodla se světu ukázat své tělo. Vyhublé až na kost, nahé… Její odvaha odhalit se rozdělila svět. Někteří ji i celou kampaň proti poruše příjmu potravy ocenili, jiní fotografie šmahem odsoudili a kampaň označili za příliš krutou. Nakonec se rozhodla svůj příběh sepsat. Příběh, kam až tato nemoc může zajít. Dva roky po jejím vydání modelka Isabelle Caro svůj boj prohrála. Zemřela ve věku 28 let.

4) Statečné hasičské auto - kniha pro dceru a přítele hasiče :-)

5) Alena Vorlíčková - Zakletý zámek

Už když jsem viděla první ukázky z této pohádkové knihy od Městské knihovny Polička, věděla jsem, že ji musím mít. Miluji ilustrované knihy a tyto ilustrace jsou opravdu nádherné. Krásné veselé a hravé barvy. No a co, že je kniha pro děti. Pohádku si taky ráda přečtu a až dcera vyroste, bude se hodit znovu. Navíc se mi bude hodit do bodu č. 19 čtenářské výzvy, o které jsem psala v lednu zde.



6) Gabriela Gaudlová - Běhání pro ženy

A tento měsíc se na mě usmálo štěstí v soutěži, kterou pořádalo nakladatelství Albatros Media o knihu Běhání pro ženy. Běhání je super sport, u kterého posílíte všechny svaly, a já už se těším, až začnu shazovat poporodní kila. Jen to počasí běhu zatím moc nepřeje ...




Následující knihy jsou u mě jen na chvilku a po přečtení se s nimi budu muset rozloučit, protože je mám půjčené od kamarádky.

7) Laurent Gounelle - Muž, který chtěl být šťastný

Jak už jsem psala v článku o motivačních knihách, od stejného autora jsem četla knihu Den, kdy jsem se naučil žít. A protože se mi tato kniha moc líbila, ráda bych si přečetla i další autorovo dílo, ze které snad také načerpám zajímavé myšlenky.

8) Mitch Albom - Úterky s Morriem aneb Poslední lekce mého učitele

Obdobně jako kniha výše, patří i tato kniha mezi ty, které nás donutí zamyslet se nad životem. 

9) Haruki Murakami - Útok na pekárnu

Přečíst si nějakou knihu od Murakamiho jsem plánovala dlouho a bylo mi jedno co. Kamarádka mi pro začátek půjčila povídky Útok na pekárnu, prý četba na 1 večer, ale ještě bych si ráda přečetla knihu Spisovatel jako povolání a tu chci vlastnit :-).

10) Charlie Lovett - První dojmy

O této knize nevím nic. Kamarádka mi ji donesla k půjčení se slovy, ať ji zkusím. Koukla jsem jen na hodnocení na databázi knih a kniha má 84 %, takže dobrý a těším se :-).

Nakonec tady mám ještě dvě novinky od nakladatelství MOBA

11) Zuzana Petráčková - Hledám tě

Tuto knihu nyní čtu a brzo bude recenze. Kniha mě zaujala obálkou, která sice moc neodpovídá ději, a to já nemám ráda, ale obsah stojí za to. Více prozradím až po dočtení knihy :-)

12) Nina George - Kniha snů

Kniha s krásnou obálkou a anotace slibuje silný příběh. Tak uvidíme. Bývalý reportér Henri zachrání život děvčátku, které v nestřeženém okamžiku přepadlo přes zábradlí výletní lodi do Temže, sám ale utrpí vážná zranění. V kómatu se mu jako kniha snů promítá celý život...

Duben byl opět plodným měsícem, tak hurá do čtení.

A co nového máte v knihovně vy? Ocením další tipy.


E.❀







Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za všechny vaše slušné komentáře.