7. 5. 2017

Sharon J. Bolton - Tak to je, tak to bude

Název Knihy: Tak to je, tak to bude
Originální název: Like This, For Ever
Série: Lacey Flint
Pořadí knihy v dané sérii: 3
AutorSharon J. Bolton
Překladatel: Martin Verner
Žánr: detektivka, thriller
Nakladatelství: Domino
Datum vydání: 2016
Počet stran: 496
Typ knihy: e-kniha
Koupeno na: palmknihy.cz
Hlavní postava: jedenáctiletý kluk Barney
Recenze:

Tak to je, tak to bude je 3. knihou ze série příběhů s detektivkou Lacey Flint, která v překladu u nás vyšla (autorka už má vydané ve Velké Británii další díly). Ach jo říkám si, zase začínám od konce... buď ty první díly mají špatný marketing, nebo jsem tak nevšímavá, že je nezaregistruji? Každopádně když nezačnu od 1. dílu série a kniha se mi líbí, nutí mě to koupit si ty díly předešlé... ale s tím se dá žít.




Sharon J. Bolton pro mě byla novinkou...prostě byla akce 50 % sleva na knihy nakladatelství Domino a mezi knihami byla i tato, která měla zajímavou anotaci a za ty peníze... No a za ty peníze bylo více jak hoooodně muziky. Další skvělá detektivka. Několikrát jsem si tipla, kdo je pachatel a několikrát to bylo špatně, až jsem to vzdala. Ke konci knihy jsem se už bála o všechny a všech, protože pachatelem mohl být opravdu kdokoliv. Zase jedna z knížek, která když se do ní začtete, tak vás nepustí. Když jsem nečetla, tak jsem stejně na knihu myslela a celá nervózní odpočítávala čas, který ještě zbývá, než se budu moci znovu začíst. Doma ze mě moc nadšení nebyli. Knihu jsem přečetla asi za dva dny, protože nešlo přestat číst. Kniha byla tak napínavá, že jsem při čtení sotva dýchala a moc jsem chtěla odhalit pachatele. Takže napřed jsem nespala, protože jsem četla a po dočtení knihy jsem nespala, protože téma vražd desetiletých chlapců, kteří jsou zabíjeni podřezáním hrdla a vhozeni na břeh Temže, mi nešlo z hlavy. Zápletka se mi zdála geniální, i když se musím přiznat, že s odstupem několika dní po přečtení si říkám, bylo by to vůbec možné? Když už vím, kdo byl pachatel, byl by toho opravdu schopen? Nicméně je to beletrie a ne literatura faktu, takže jak se autorka rozhodla, takový je závěr.

Po severských krimi jsem velice ráda změnila prostředí. Londýn mám ráda a nadchlo mě, že se děj odehrává v něm. Ale na můj vkus bylo prostředí málo vykreslené. Na to, že se většina děje odehrává v noci a často taky za deště, mohla být tato ponurá atmosféra Anglie více popsána. Ano, přiznávám, trochu jsem čekala popis alá Sherlock Holmes a mlha přede mnou, mlha za mnou. Takto já Londýn vidím a trochu mě zklamalo, že jsem ho v knize takový neměla.

Detektivka Lacey je složitá povaha a z náznaků jsem poznala, že si v předešlých dílech při vyšetřování jiného zločinu užila své a stále z toho není venku. Na to, že se celá série jmenuje po ní a je tedy o ní, tak v této knize ji nebyl dán takový prostor, jakých bych očekávala. Zkrátka se musí dát do kupy hlavně po psychické stránce a v dalších dílech to nejspíš zase rozjede naplno. Na pozadí příběhu se odehrává určitá milostná zápletka mezi ní a detektivem Markem Joesbury, které vzhledem k tomu, že nevím, co se stalo v předešlých dílech, moc nerozumím. Každopádně jde o vztah komplikovaný, a kdo ví, co se z něj v dalších dílech ještě vyklube.

Na závěr musím pochválit obálku. Mám ráda, když obálka vystihuje děj a zde se to povedlo. Chlapec, most, ledová řeka a na jejím břehu se brzy objeví první oběť.

Všem čtenářům, které tato recenze nalákala k přečtení knih od  Sharon J. Bolton, doporučuji, pokud se chcete pustit do série o detektivce Flintové, začněte od prvního dílu Už mě vidíš? Užijete si vývoj postav i některých zápletek mimo hlavní děj. Nebo můžete zkusit jiné autorčiny knihy. 

A jak na tom jsou překlady dalších dílů série? Máme se na co těšit i v letošním roce? Mrkla jsem do edičního plánu nakladatelství Domino a letos má od autorky vyjít další kniha Má ji rád, nemá ji rád, kterou je možné si už nyní předobjednat, ale nejedná se o sérii s detektivkou Flintovou.


E.

Hodnocení







Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za všechny vaše slušné komentáře.