27. 1. 2018

Knihy pro děti do 1 roku

Mám doma 12 měsíční dceru a snažím se  u ní pěstovat lásku ke knihám už od útlého věku, myšleno samozřejmě v nadsázce :-). Ale když je maminka knihomol, nejde zkrátka odolat těm hezkým dětským knížečkám a nepořídit je i pro dítě. Kolikrát mám z knížky větší radost než dcera, protože té je to zatím jedno s čím si může hrát, hlavně když to dobře chutná :-)

Nejedná se ani tak o knihy, jako spíše o hračky, ale některé ji opravdu zaujaly. Tak pokud máte stejně starou ratolest, třeba vám některé tipy přijdou vhod. Jaké "knihy" tedy pro tak malé dítě? 

Většina maminek to zná. Jako první knížečku dostane jejich dítko gumovou obrázkovou knížku do vody (my jsme se teda s ní nikdy nekoupali, ale často jsem na obale viděla napsané "kniha do vody"). Tyto knížky děti baví. Pískají, mají barevné obrázky a jsou krásně měkké a dobře se žužlají. U některých mi těchto knížek mi přišlo, že jsou okraje trochu víc ostré a měla jsem strach, aby si malá nepořezala dásně, ale ta to většinou zvládla a nic ji od kousání neodradilo. My těchto knížek máme doma asi 6. Nechápu, kde se jich tolik vzalo, protože tuto knížku jsem nekoupila ani jednu :-).


Četba v 5 měsících




Potom měla velký úspěch hadrová knížečka z Rossmanu. Tyto knížečky se taky dobře žužlají. Výhodou je, že je látka měkká a nehrozí žádný úraz. Naše knížečka měla v sobě pár provázků, které se cucají úplně nejlíp, plastové zrcátko a šustivou kytičku.  Ta se dcerce líbilo opravdu od malička. A často jsme ji i vozili v kočárku a ona si ji cumlala na procházce.




Pak máme hromadu leporel, knih o zvířátkách a knížek s říkadly. Musím říct, že se všemi výše vyobrazenými knihami si dcera hraje nebo si je sama prohlíží. Já pak jednou denně, většinou navečer před koupáním některou knížku vezmu, dceru si posadím na klín a "čtu" ji. Uvozovky proto, že si příběhy vymýšlím. Nečtu jí vyloženě to, co je v knize, protože to ji nebaví, ale spíš ji ukazuji obrázky a komentuji, co na nich vidíme.

Velký úspěch mají knihy Baby Feel and Touch, které jsem koupila zde.Jedná se o dotykové knížky, kde zvířátka mají srst a děti si je můžou ošahat. Náš nejoblíbenější králíček bude brzo bez chlupů :-)






V 11 měsících jsme pořídili knížky s různými okýnky a tahátky od Svojtky. Myslela jsem, že to dcera ještě nezvládne, přeci jen, už je potřeba trochu jemné motoriky, ale s některými okýnky už pohne a má velkou radost, že to dokázala sama. Takže ani na takové knihy není před dovršením 1 roku dítěte brzo. 
My doma máme knihu O hasičské stanici, kde dceru nejvíc baví vyjíždět s autem z garáže a pak knížku o hovínkách Malý nočník, malá hovínka. S poslední zmiňovanou mám velké plány. Doufám, že nám usnadní přechod s plínek na hrnec a pak i na záchod. 



Jako poslední knížku, kterou jsme před dovršením jednoho roku pořídili je kniha Ptáci našich lesů s jejich reálnými zvuky. Dceru strašně baví mačkat jednotlivé obrázky a poslouchat, jak který ptáček zpívá. Nejraději má puštíka, kterého se už naučila i napodobovat a tak celá rodina houkáme a máme radost :-). Až bude větší, tak se z knihy může dozvědět, kde který pták žije, čím se živí, jak je velký. Kniha je určitě poučná i pro rodiče.


Tímto vyzývám všechny maminky, aby se také podělily o zkušenosti s dětskými knihami. Budu ráda za další tipy. Zejména pak pro děti od jednoho roku. Čtení zdar!



Děkuji. E.❀


Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za všechny vaše slušné komentáře.